2012. február 28., kedd

Csendes még a Duna






 7toronyest, Debrecen, 2008.
(Üldögéltem a Duna partján.)


Csendes még a Duna,
ballag méltósággal,
hátán farönkök
sodródnak az árral.
a part csöndburka,
szinte tapintható
bennem békesség van..
Én is megnyugodtam.
Csendes még a Duna...
Csak egy rigó fütyüli
az „élni jó" üzenetit
a homokos parton
mélázó füzeknek.
Suttogó nyárfának
pihe-hírnökei
boldogan szállnak
elébe a nyárnak.
míg víg rigódalra
tündértáncot járva
hirdetik ők is,
hogy élni jó!
Élni jó, csuda jó!
suttogják a füvek,
pedig megszenvedték
a vad tavaszi tüzet,
mi felperzselte hátuk.
Mi láttuk,
s nagyon vártuk,
hogy zsendüljön új élet,
és zendüljön az ének,
mert úgy akarta a lélek
hogy a színek, meg a fények
együtt hirdessék a rigóval:
Szép az élet! Szép az élet!

Csendes még a Duna,
ballag méltósággal.
Hátán farönkök
utaznak az árral..
Partja csöndburokban..
én is megnyugodtam.
Élni jó, csuda jó!
- suttogom magamban.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése