2014. január 31., péntek

Almás-bögrés sütemény



Ha jót, és gyorsan akarsz sütni a családodnak, akkor ez a süti éppen megfelel.
Puha, pikánsan savanykás-édes, és nem elhanyagolandó, hogy minden megtalálható hozzá egy átlagos háztartásban.

Hozzávalók
6 db tojás
másfél bögre cukor
egy vaníliás cukor
egy bögre olaj (én most olvasztott margarinnal helyettesítettem, mert figyelmetlen voltam, kevés olaj van az üvegben)
3 bögre liszt
1 evőkanál  fahéj
1 mokkáskanál  sütőpor
1 citrom reszelt héja, és kifacsart leve
80 dkg felkockázott, lehetőleg savanyú alma (én Idardet szoktam)
a tetejére baracklekvár, de az el is maradhat (kár lenne kihagyni)


1. Megpucoltam, feldaraboltam az almákat, ráreszeltem a citrom héját, ráfacsartam a levét, és félretettem.
2. Kimértem a lisztet, hozzáadtam a sütőport és a fahéjat, összekevertem.
3. A tojásokat felütöttem, beleborítottam a másfél bögre cukrot, a vaníliás cukrot,és alaposan felhabosítottam mixerrel. (Jó nagy edénybe, ha ajánlhatom.) Hozzáöntöttem az olajat, azzal is tovább habosítottam.
4. Beleadagoltam a lisztes keveréket, és csomómentesre kevertem, most már óvatosabban.
5.A sűrű masszába beleforgattam az előkészített almát.
6. Sütőpapírral bélelt tepsibe igazgattam.
7. Alacsony hőfokon (150) egy órát sütöttem.
8. Még azon forrón vékonyan megkentem a tetejét baracklekvárral, kevés porcukrot hintettem rá.

Ez a süti nagyon hasonlít ízben a másik gyakran megsütött kedvenchez, a Holland almatortához. Csak jóval nagyobb adag.

Jó étvágyat hozzá!



2 megjegyzés: