2017. augusztus 27., vasárnap

Naplójegyzet Szeg Jánosné és Matos Maja kötetéről - könyvajánló



Már közhely számba megy, mennyire rohan az idő!

Pedig bizony így van. Most néztem meg, a Naplóba május végén írtam utoljára. Ami pontosan alátámasztja azt a tényt, hogy „rohan az idő”.  Észre sem vettem, s elsuhant fölöttem a nyár, a maga forróságával, sok szép (és nem szép) élményével együtt.
Na, nem jól van ez így, nem szeretnék elfelejteni semmi jó történést, ennek egyik biztos formája, hogy lejegyzem. „Meg is teszem, még, ha utólag is” – ígérem magamnak.

De most ennél fontosabb dologról akarok beszámolni! Mit beszámolni, egyszerűen világgá kiáltani, de legalább is ismerőseimmel tudatni, hogy két igencsak értékes, szép könyv birtokosa lettem, amelyeken még érződik a semmihez nem hasonlítható nyomdaillat.


Az egyik kötet hét elején került birtokomba, szerzője Macánk, azaz Szeg Jánosné Bányászi Margit

A  kötet címe: 

Gondolataim…

ISTENRŐL, A VILÁGRÓL
AZ EMBERI KAPCSOLATOKRÓL


Maca, a következő gondolatokkal indítja útjára kötetét:

„Ajánlom „Gondolataimat” azoknak, akik már megtértek Istenhez, mert azok érteni fogják.

Ajánlom azoknak is, akik ezt még nem tették meg, mert a meghívottak között ők is ott vannak”


Mivel egyik csoportban biztosan benne vagyok, na és mindannyian benne vagyunk, nagy kíváncsisággal lapozgatom, ízlelgetem a verseket. Maca hite irigylésre méltó, s az ő gondolatai erősíthetik a mi hitünket is. Tanácsain érdemes elgondolkodni:

"Ember még lehet szép az életed,
De igyekezz, mert a SZÜRET közeleg."







A másik könyvet  pénteken kaptam ajándékba barátnőmtől, Majától.

Ha nem tudnám is, milyen témájú versek találhatók a kötetben, ha nem látnám is a címet, a borítókép akkor is elárulná, ebben bizony gyermekversek várják, hogy az olvasó birtokba vegye őket! Mert már ismerem a képet. Az is Matos Maja műve, azaz festménye. mert nem csak verseket ír, hanem (többek között) fest is.


Matos Maja

MESEVÁROS


Maja így ajánlja kötetét:

„ Végre átadhatom neked első könyvemet, melyben óvodás és kis iskolás gyermekeknek szóló verseimet gyűjtöttem egybe”.


Én még hozzátenném: Ajánlom minden gyermeklelkű felnőttnek is a verseket, melyek varázslatosak, vidámak, életigenlők, őszinte rácsodálkozással az élet szépségeire.

Mi felnőttek, sok gondunkkal, bajunkkal, hajlamosak vagyunk arra, hogy nem veszünk tudomást minderről. Pedig életünk e világban egyszeri és megismételhetetlen, s Maja versei által, az ő szemével nézve is láthatjuk, milyen csodálatos!

A verseket keceli óvodás és kisiskolás gyermekek rajzai teszik még hangulatosabbá, bájosabbá.





Mindkét kötetet ajánlom örömmel és szeretettel!

F. Ica

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése