2012. május 16., szerda

Noteszemből, néhány kedves emlék.



Osztályharc

Október 20-a délelőtt az ’56-os forradalom jegyében zajlott. Rövidített órákat tartottunk, hogy azután részt vegyünk az ünnepi megemlékezésen. Harmadikosaimmal rászántunk egy órát, hogy legyen fogalmuk róla, mit is ünnepelünk, mire készítettük a sok kis zászlót. Meséltem nekik az ő szintjükön forradalomról, szabadságharcról. Aztán a nagy készülődésben két fiú... hát összeakaszkodott a szünetben. Ennek következtében Petinek eleredt az orra vére. (egyébként is sűrűn)
Mire én az osztályba mentem, a lányok már takarították a parkettára lecsorgó vért, tüsténkedtek Peti körül. Ijedten kérdeztem: "Mi történt itt?"
Az egyik fiú: "Hát kitört a forradalom!"
Mire Kata: "Ez osztályharc volt!"

Énekórán

Az én kilenc éves gyerekekből álló, szuper osztályom próbára tette a humorérzékemet. Tudják már, hogy az énekóra a szívem csücske, ezért becsengetés után úgy várnak, hogy állva énekelik az eddig megismert dalokat. A múlt órán a Cickom, cickom címűt vettük. Biztos emlékeztek erre a kis gyerekdalra!
Na, megyek be az osztályba, ők meg két kezüket még nem létező két mellük alá téve, azt ütemre emelgetve így éneklik:
”Cickóm, cickóm, vagyon-e..."
Aztán megijedtek, most mi lesz. Mikor látták, hogy elnevetem magam, kitört a röhögés. Együtt hahotáztunk vagy öt percig, nem bírtuk abbahagyni... nekem még a könnyem is folyt. Tündériek voltak! Hát ebből a dalból nem kell feleltetni, úgyis nevetés lenne a vége.

Énekórán 2.

Ez a Cickom, cickom gyerekdalocska megint megtréfált! A 3. C-ben is én tanítom az éneket. Ma feleltek a gyerekek az eddig tanult dalokból. Többek között az említettből is. Szabolcs teljes átéléssel, magabiztosan énekelte. A dal egyik részlete így szól:
...A legények regimentje igen cifra,
benne forog Sándor Panka igen nyalka...

Szabolcs:
"...A legények regimentje igen cifra,
benne forog Sándor Panka igen nyalja.."

Mondanom sem kell, ez a felelet hahotába torkollott. A könnyünk folyt, annyit nevettünk! Ebben az osztályban is levesszük a számonkérendő dalok listájáról ezt a huncut kis nótát.


















2007.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése