2014. augusztus 27., szerda

hétfő/ aug. 25.

Jól elszaladtak a napok felettünk megint!
Vasárnap és hétfőn rengeteg dolgunk volt!
 Zember szombaton megvásárolt négy nagy fej káposztát, hozzá kellő mennyiségű paprikát, valamint almapaprikát, zöldparadicsomot, ezek is elkészítésre sorakoztak..
Én egy kis bevásárló körútra indultam délelőtt, elsősorban azért, mert a savanyúság levének összekeveréséhez hiányzott az egyik összetevő, mégpedig a timsó, amit patikában szoktam beszerezni. Meg is ijedtem, mert szombat lévén nem voltam benne biztos, hogy lesz-e nyitva a kettőből valamelyik.
Szerencsém volt, a Rákóczi utcai segített szorongatott helyzetemen.
Ám, ha már úton voltam, benéztem a Fejes boltba egy kis macskafinomságért. Bár azt nem kaptam, vettem viszont gyönyörűséges, nagy csomag csirke far-hátat!
"Jól van, nem kell mosolyogni rajta, igen is gyönyörűséges, és nagyon olcsó is! Gyenge, fiatal, szép tisztára pucolt levesnek való."- mondtam Zembernek, mert mintha kissé kinevetett volna, amiért úgy örültem a zsákmánynak.
"Nagy különbség van ám aközött, hogy azért veszed meg, mert csak ezt tudod megvenni, vagy azért mert szereted!"
Én ugyanis tényleg szeretem a leves is, ami ebből készül és a csontos husit is, amiről bőven tudtam lefejteni, és beletenni apukámnak készülő turmixba. Igenis finom volt! Igazi, vasárnapi húsleves, amiből még mára is jutott!
Igaz, mellé elővettem a fagyóból az utolsó kacsát, ami nem tömött állapotban került levágásra. Hatalmas, egy éves gádzsér,  éppen alkalmas a húsoskáposztába!
Ezt vasárnap délelőtt megfőztem, nem mondom, vendégségre is elég lett volna, akkora adag sikeredett, de még mindig megbirkóztunk vele. Itt a vasárnap, hétfő, és kedden Tónikáméknak is ezt hagyom ebédre, tudom, nekik is a kedvencük. Ugyanis hazajönnek erre a napra apukánkhoz, nem hagyhatjuk őt egyedül.
Főzés közben és után, mennek az előkészületek a savanyításhoz.
Ha még nem gyúlt volna össze kellő alapanyag a sok télire eltevéshez, Borbényiné Kláriék meghozták a megbeszélt harminc kg érett szilvát, ami odasorakozott a zöldbab, káposzta, a kétféle paprika, zöldparadicsom mellé, vasárnapi-hétfői tennivalónak. A hordós savanyúságba kell még gyenge sárgarépa, ezt a kertünkből szedtük fel, Zember dolga volt a konyhakészre tisztítása.
Talán a Jóisten megbocsátja nekünk, hogy szinte az egész vasárnapot (és a mai nap nagy részét is) ezek kamrába, hűtőbe terelésére fordítottuk.
Ma aztán olyan hat óra felé fellélegeztünk, kész a szilva zacskózása, zöldbab száraz dunsztban, újabb húsz literes edény sorakozik a pincekamrában, benne a káposztával töltött paprika, s egy másik ugyanekkora az almaparika, zöldparadicsom, sárgarépa bedobóssal.
Ezzel vége lett volna a teendőinknek, ha nem kellene valami elemózsiát készíteni a holnapi kirándulásra!
Utazunk ugyanis! Régi-régi vágyam és egyben tartozásom teljesül holnap, mert eljutok végre Csengődy József tanár bácsim, ált. iskolás osztályfőnököm sírjához Pannonhalmára.
(erről majd szerdán bővebben)
Na szóval, az útipakk! Az nem úgy van ám nálunk, hogy összedobok pár szendvicset és elleszünk rajta!
Praktikus, és finomsági okokból megsütöm a Kovácsné Gyöngyvértől sok éve megtanult "Virslis kifli" -ket.
KisGyöngyvér kápráztatott el anno bennünket névnapján anyukája csoda-keltjével,  olyankor a nevelői szobát megülte a CSEND, (ami elég ritka vendég volt ott)  akkora egyetértésben faltuk befelé a még meleg kifliket!
Azóta sokat készítem, főleg utazásra. Ilyenkor persze nem szórom meg szezámmaggal, mert az szétszóródna a buszban, bárhogy vigyázunk is.
 A harminc darabos adagból húsz készül virslivel, tízet sós túróval töltök meg, hogy desszert is legyen. Így fel tudom használni az éppen elkészült túrómat, ami két liter házi-tej felöntéséből készült. Tehát desszert is lesz holnap!!

Kilenc óra felé már ki is sültek, hát persze, hogy meg kellett kóstolni, bár ilyenkor este ezt már nem szabadna, főleg nem melegen, s főleg meg kellett volna állni egy darabnál.
Akkor talán aludni is bírtam volna éjjel.
Mert úgy jártam, mint a gyerekek kirándulás előtt, csak forgolódtam az ágyban.
Azt azért nem tudom, a  kellemes izgalomtól-e, vagy a több darabos bekóstolástól!










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése