2012. január 2., hétfő

Üdvözöllek!





Szeretettel üdvözöllek blogomon.


Tóth Lászlóné Filus Ilona vagyok.
Verset, prózát Fitó Ica néven írok, ami a két név ötvözetéből jött létre.
Pedagógus voltam és vagyok, bár ma már nyugdíjasként. De hiszem, ez olyan állapot, ami nem múlik el életem végéig.
Nem kevésbé fontos, hogy feleség, családanya és már többszörös nagyi is vagyok. 
Az Alföldön, a Kiskunságban élek, egy gyönyörű kisvárosban, Kecelen.

Időnként késztetést érzek, hogy a bennem lévő  és kikívánkozó gondolatokat lejegyezzem, hátha találkozik másokéval, talán lesz, aki elolvassa.


Az évszázadokon át homokon élt őseim nehéz sorsa, a szívósságuk, ami a megélhetéshez kellett,  a "cserzett bőrű" parasztember öröme-bánata, mind-mind  megörökítendő tiszteletet érdemel.

Versben vagy prózában, de mindenképpen nagy alázattal.

Verseim, prózáim internetes oldalakon - elsősorban a Héttorony irodalmi portálon - jelentek meg.

Pályázatok útján kerültek be írásaim a Tollinga antológiákba, a Héttorony antológiákba, az Amatőr költők antológiájába.
Kiskőrös és környéki versírók műveiből 2011-ben adtak ki "Ember a versben" címmel egy kötetet, melyben több verssel, prózával én is lehetőséget kaptam.
1998-ban három asszony-írótársammal közösen megjelent egy verseskötetünk, Asszonylélek címmel.
A napokban adták ki "Ilonca" címmel a kisregényem, az E-book Könyvház és Könyvkiadónál, egyelőre elektronikus formában, de szeretném ezt egyszer nyomtatásban is látni.


 
Ilonca - könyvismertető itt!

2013-ban megjelent a Csendhangok c. kötetem.
Erről itt olvashatsz bővebben: 
 http://csendhangok.blogspot.hu/search/label/Csendhangok%2Fk%C3%B6nyvbemutat%C3%B3  




A MontázsMagazinban megjelent egy életrajz riport, azt szíves figyelmedbe ajánlom:

http://www.montazsmagazin.hu/tothne-filus-ica-kivalo-pedagogus-tehetseges-iro-es-kolto/


  Írásaimhoz feltett fotók legtöbbjét magam készítettem, vagy megjelölve a kép készítőjét, annak engedélyével használom fel hangulatfokozónak.
Remélem, találsz itt neked tetsző verset, prózát, képet!
Érezd jól magad nálam!

Még jócskán van mit feltöltögetnem, ha újra erre jársz, érdemes lesz benézni. 




 
Csendhangok / Keceli esti...

Szénaillatú
Meleg, esti fuvallat
Emléket idéz.
*
Réti cigányok
Csend hangjain zenélnek
Szürkül a  mező.
*
Esti szél húrja
Őszről suttog a nád közt
Kevés az időm.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése